Roodkapje opende eind mei 2020 de deuren van een Culturele Supermarkt. Een winkel waarin producten van kunstenaars in de schappen liggen zodat Roodkapje en kunstenaars samen uit de crisis kunnen komen.

Roodkapje opent culturele supermarkt

Na een periode van gedwongen sluiting, heropent de expositieruimte van Roodkapje Rotterdam op vrijdag 29 mei 2020 met een Culturele Supermarkt. Net zoals we tegenwoordig gewend zijn in de normale supermarkt, ga je in de rij voor een winkelwagen en loop je de verplichte route zodat je voldoende afstand houdt van de andere klanten. Het verschil is dat je hier geen huishoudelijke producten aanschaft, maar kunst. “We bieden een grote verscheidenheid aan werk en andere producten van 1 tot een paar duizend euro.”, aldus Gerben Willers, artistiek directeur Roodkapje Rotterdam. Roodkapjes Culturele Supermarkt is een manier om cultuurbeleving in de anderhalve meter maatschappij te ontdekken. “Voor kleine locaties als de onze is het niet mogelijk om evenementen te organiseren waarbij we anderhalve meter kunnen garanderen. De supermarkt is een startpunt om te ontdekken wat nieuwe belevingen zijn op het gebied van cultuur binnen de gestelde richtlijnen.”, zegt Gerben.